Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh, posouzení a optimalizace obloukové konstrukce
Herka, Martin ; Vácha, Jaroslav (oponent) ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, posouzením a optimalizací obloukové konstrukce. Byl proveden předběžný návrh železobetonové obloukové konstrukce ekoduktu v několika variantách. Následně byla provedena optimalizace geometrie střednice obloukové konstrukce, tak aby vyhovovala požadavkům na následně řešenou reálnou přesypanou konstrukci ekoduktu. Byl proveden návrh a statický výpočet monolitické železobetonové konstrukce ekoduktu. Je zpracována podrobná a přehledná výkresová dokumentace dle rozsahu určeného vedoucím práce.
Oblouková konstrukce lávky pro pěší
Machala, Zdeněk ; Glovina, Filip (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh obloukové konstrukce lávky pro pěší. Mostovku bude tvořit předpjatý pás, který by se dal rozdělit na tři části. Střední část bude zavěšena (na vnějších okrajích) na ocelobetonových obloucích. Krajní části budou navrženy jako předpjaté pásy. Model konstrukce je proveden ve výpočetním programu ANSYS a řešení je provedeno nelineárním výpočtem. Návrh je proveden dle platných evropských norem.
Městské divadlo v Kuřimi
Petr, Radovan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh dřevěné konstrukce městského divadla s vnitřní ocelovou vestavěnou konstrukcí. Návrh dřevěné konstrukce je vypracován ve dvou variantách podle normy ČSN EN. Práce řeší statické působení této konstrukce a návrh jednotlivých částí a materiálů konstrukce. Půdorysné rozměry jsou 49,0 x 25,6 m, s max. výškou 12,5 m. Konstrukce je navržena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Nosná konstrukce střechy je řešena pomocí 13 obloukových plnostěnných nosníků. Druhá varianta je řešena jako obloukové příhradové nosníky. Štítová stěna je navržena prosklená, skleněný plášť budu vynášen dřevěnou konstrukcí se sloupy a paždíky. Součástí práce je i řešení spojů a detailů konstrukce. Konstrukce byla řešena v programu Dlubal RSTAB 8. Posouzení prvků bylo provedeno pomocí přídavného modulu TIMBER Pro. Varianta s plnostěnným nosníkem byla pro kontrolu posouzena ručním posudkem. Pro tuto variantu byly zpravovány konstrukční detaily některých spojů. Součástí práce je výkresová dokumentace.
Lávka pro pěší přes řeku Svratku v Brně
Škrabal, Jan ; Nečas, Radim (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky o jednom poli přes řeku Svratku v Brně. Pro posouzení byla ze tří variant vybrána varianta obloukové konstrukce s osově zavěšenou mostovkou na ocelovém oblouku. Jedná se o samokotevnou konstrukci, kdy je tahová síla eliminována předpětím v ose mostovky. Pro výpočet vnitřních sil byl využit program Scia Engineer 18.1, kde byly vytvořeny dva modely. Jeden prutový pro podélný směr a deskový s žebry pro příčný směr. Návrh a posudky konstrukce jsou řešeny dle aktuálně platných norem a předpisů.
Silniční a tramvajový most
Vošček, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Predmetom práce je variantný návrh cestného a električkového mostu v mestskej zástavbe. Jedná sa o premostenie rieky mostom o dĺžke 52,5 m. Sú porovnané dva návrhy pričom v prvom návrhu sa jedná o oblúkovú konštrukcia s tiahlami. Druhý návrh, ktorý je nakoniec rozpracovaný aj ako víťazný je návrh priehradovej konštrukcie. Obe návrhy majú betónovou mostovku spraženú s oceľovými priečnikmi. Ako materiál je použitá oceľ S355 a betón C35/45. Nosná konštrukcia je posudená v súlade s platnými technickými normami.
Půdorysně zakřivené konstrukce podepřené oblouky
Trenz, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Vítek,, Jan (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem práce je studium půdorysně zakřivených lávek pro pěší s mostovkou podepřenou obloukem. Tomu předchází přehled dosavadních poznatků o obloukových konstrukcích s horní mostovkou. Na ten navazuje shrnutí důvodů, proč je třeba navrhovat zakřivené konstrukce, a úskalí, která návrh takovéto konstrukce provázejí. Na základě metod pro návrh rovinné obloukové konstrukce je hledán vhodný přístup pro návrh konstrukce půdorysně zakřivené. Důraz je kladen na návrh geometrie oblouku tak, aby bylo minimalizováno jeho namáhání od ohybových momentů. Nejprve je k takovéto konstrukci přistupováno stejným způsobem a je hledána limitní křivost, pro kterou je již tento přístup nevhodný. Následně je zkoumán vhodný postup pro návrh geometrie půdorysně zakřiveného oblouku vycházející z metody inverze visutého kabelu. Tento postup je nejprve důkladně analyzován pomocí výpočetního modelu, a následně také experimentálně ověřen na zmenšeném fyzikálním modelu v měřítku 1:10. Proces návrhu, stavby a testování fyzikálního modelu je podrobně popsán. Deformace a napětí naměřená během zatěžovacích zkoušek jsou porovnávány s chováním předpokládaným na základě numerického výpočtu. Srovnání prokázalo dobrou shodu výpočtu a měření, stejně jako vysokou únosnost navržené konstrukce.
Nádražní hala
Hodonský, Petr ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce nádražní haly. Jedná se o dvoulodní objekt o délce 198m. Větší loď má rozpětí 40m a výšku 14m. Menší loď je vysoká 11m a její rozpětí je 25m. Celková šířka konstrukce je 65m. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355JR. Nosná konstrukce haly je tvořena pomocí obloukových rovinných příhradových nosníků s osovou vzdálenostní 6m. Příčnou vazbu dále tvoří sloup, vynášející vždy dva hlavní příhradové nosníky. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných prvků konstrukce, včetně spojů a detailů. Výpočty jsou zpracovány pomocí platných normativ ČSN EN.
Půdorysně zakřivené konstrukce podepřené oblouky
Trenz, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Vítek,, Jan (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem práce je studium půdorysně zakřivených lávek pro pěší s mostovkou podepřenou obloukem. Tomu předchází přehled dosavadních poznatků o obloukových konstrukcích s horní mostovkou. Na ten navazuje shrnutí důvodů, proč je třeba navrhovat zakřivené konstrukce, a úskalí, která návrh takovéto konstrukce provázejí. Na základě metod pro návrh rovinné obloukové konstrukce je hledán vhodný přístup pro návrh konstrukce půdorysně zakřivené. Důraz je kladen na návrh geometrie oblouku tak, aby bylo minimalizováno jeho namáhání od ohybových momentů. Nejprve je k takovéto konstrukci přistupováno stejným způsobem a je hledána limitní křivost, pro kterou je již tento přístup nevhodný. Následně je zkoumán vhodný postup pro návrh geometrie půdorysně zakřiveného oblouku vycházející z metody inverze visutého kabelu. Tento postup je nejprve důkladně analyzován pomocí výpočetního modelu, a následně také experimentálně ověřen na zmenšeném fyzikálním modelu v měřítku 1:10. Proces návrhu, stavby a testování fyzikálního modelu je podrobně popsán. Deformace a napětí naměřená během zatěžovacích zkoušek jsou porovnávány s chováním předpokládaným na základě numerického výpočtu. Srovnání prokázalo dobrou shodu výpočtu a měření, stejně jako vysokou únosnost navržené konstrukce.
Lávka pro pěší přes řeku Svratku v Brně
Škrabal, Jan ; Nečas, Radim (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky o jednom poli přes řeku Svratku v Brně. Pro posouzení byla ze tří variant vybrána varianta obloukové konstrukce s osově zavěšenou mostovkou na ocelovém oblouku. Jedná se o samokotevnou konstrukci, kdy je tahová síla eliminována předpětím v ose mostovky. Pro výpočet vnitřních sil byl využit program Scia Engineer 18.1, kde byly vytvořeny dva modely. Jeden prutový pro podélný směr a deskový s žebry pro příčný směr. Návrh a posudky konstrukce jsou řešeny dle aktuálně platných norem a předpisů.
Silniční a tramvajový most
Vošček, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Predmetom práce je variantný návrh cestného a električkového mostu v mestskej zástavbe. Jedná sa o premostenie rieky mostom o dĺžke 52,5 m. Sú porovnané dva návrhy pričom v prvom návrhu sa jedná o oblúkovú konštrukcia s tiahlami. Druhý návrh, ktorý je nakoniec rozpracovaný aj ako víťazný je návrh priehradovej konštrukcie. Obe návrhy majú betónovou mostovku spraženú s oceľovými priečnikmi. Ako materiál je použitá oceľ S355 a betón C35/45. Nosná konštrukcia je posudená v súlade s platnými technickými normami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.